Recentelijk heeft Hubspot enkele wijzigingen doorgevoerd m.b.t. hun pricing-strategy. Dit heeft positieve gevolgen voor het gratis Hubspot CRM. In dit blog laat ik je zien welke belangrijke wijzigingen er hebben plaats gevonden.

Dit zijn de wijzigingen in het Hubspot CRM:

Mailings: Voorheen kon je geen grote groepen mensen tegelijk een email sturen. Je had dan nog altijd een ander systeem nodig (bv. Mailchimp). Tegenwoordig kan je tot 2000 emails per maand versturen en heb je diverse templates tot je beschikking (uiteraard krijg je er meer als je een betaalde variant neemt).

Personatool: Tegenwoordig kan je ook in het Hubspot CRM een contact aan een Persona hangen. Zo kan je eenvoudig je contactpersonen indelen op basis van bijvoorbeeld functie (HR, CEO, Finance etc..). Door ieder contact een persona mee te geven kan je eenvoudig lijsten draaien en gerichte content delen.

Lists: In de gratis variant van Hubspot kan je nu ook eenvoudig lijsten maken. Aan de hand van bepaalde criteria die je aan een contact hebt gehangen, kan je selecties maken. Zo kan je dus heel eenvoudig een lijst maken met alle persona ‘HR’. Zodra je deze lijst hebt opgesteld, kan je deze als lijst toevoegen op het moment dat je een mailing verstuurd.

Door deze extra gratis opties is het Hubspot CRM nog aantrekkelijker geworden voor ZZP-ers en het kleine MKB.

Voordelen van het Hubspot CRM

  • Koppeling met je e-mail (Gmail en Outlook) waardoor je continu werkt aan het vergroten van je database
  • Door deze koppeling zie je ook wanneer iemand je email heeft geopend en gelezen
  • Je kunt een chatvenster toevoegen aan je website
  • Je kunt een meetinglink aanmaken waardoor je laagdrempelig afspraken kan inplannen
  • Er is een app waarmee je visitekaartjes kan scannen
  • Je kunt document delen via Hubspot en direct zien welke pagina’s er worden bekeken.

En er zijn nog veel meer voordelen, maar die kan je op deze pagina lezen.